Sexy nagels II

sexy nagelsSexy nagels met kant
Ik heb het eindelijk geprobeerd, de sexy nagels met kant. De eerste paar nagels waren best gepriegel, maar op een gegeven moment kreeg ik er toch wel handigheid in. Er zijn een paar dingen waar je op moet letten, wanneer je deze geweldige sexy look ook wilt creeren:

Zorg voor mooi dun kant, er komen namelijk nogal wat lagen basecoat, nagellak en blanke lak op je nagels en je wilt ze niet dikker dan nodig, anders heb je er alleen maar last van!
Ik vond geschikt kant (op de rol) bij ‘Jan de Grote Kleinvakman’ op de Albert Cuyp. Slechts 66 cent per meter… daar kun je heel wat nagels mee beplakken!
Ik heb ook meteen een vlijmscherp schaartje, waarbij de messen in een hoek staan aangeschaft, belachelijk duur (15,00) maar eigenlijk onmisbaar. Ik denk dat een wenkbrauwschaartje ook prima voldoet, maar ik was te lui om naar Etos te gaan.

Zorg voor minimaal 2 lagen basecoat, liever 3. Laat de lagen goed drogen voor je de volgende aanbrengt (ik heb gemerkt dat je echt veel geduld moet hebben voor een goed resultaat).

Daarna 2 lagen lak. French manicure roze vind ik wel heel mooi bij zwart kant. Laat ook deze lagen goed drogen! Nu komt het lastige deel: het kant op maat knippen. Knip eerst een stukje kant uit, dat wat groter is dan je nagel. Leg op je nagel, kijk goed waar je moet wegknippen. KNip het kant zo, dat het qua breedte iets smaller is dan je nagel en iets langer, het mag uitsteken, want dat knip je later bij.

Leg de stukjes op volgorde. Pak het eerste stukje, leg het op een stukje bakpapier en smeer in met nagellijn. Met een cocktailprikkertje houd je het kant op z’n plaats en ‘lift’ je het op om vervolgens op je nagel te leggen. Zorg dat er, vooral aan de randjes goed veel lijm zit! Nu met het prikkertje schuiven tot het kant op de juiste plaats zit en goed aandrukken, vooral de randen! (doe dit door met het prikkertje over het kant te rollen en aan te drukken). Alle randjes die omhoog blijven staan zorgen later voor vervelende harde randen, waar alles achter blijft haken. Voorkom dit door extra lijm eronder te smeren.

wanneer je alle nagels van 1 hand hebt gedaan, knip je het kant bij. Daarna, laag voor laag, lekker dik, de blanke lak aanbrengen. Ook goed over de randjes van het kant. Herhaal dit tot je glad aanvoelende nagels hebt. Je kunt je nagels met een nagelschaartje nog bijknippen. Met zwarte nagellak kun je het een en ander nog bijwerken.

Ik merkte wel, dat ik na twee dagen kriegel werd, omdat het kant toch een beetje losraakte. Ook de opstaande randjes waren vervelend,  vooral als je met je handen door je haar gaat. Deze kanten nagels zijn echt voor een bijzondere gelegenheid. Ik heb het idee dat het ook niet al te goed is om dit vaak achter elkaar te herhalen.

Het was op zich makkelijk te verwijderen, omdat door alle lagen lak, het een grote plastic plak werd, die ik er op zich makkelijk in een stuk vanaf trok. Wel met beleid, want de lijm was ondanks de basecoat hardnekkig.

Succes en veel plezier met deze geweldige look!

(oh, ik heb de lijm, basecoat, nagellak en blanke nagellak gewoon bij de HEMA gekocht, werkt prima!)

Plaats een reactie